Większość kobiet zazwyczaj pracuje w pozycji siedzącej.

Wiele kobiet posiada problemy z mięśniami dna miednicy, zwanymi inaczej mięśniami Kegla. Po porodzie lub wraz z wiekiem ulegają one znacznemu osłabieniu. Niestety większość kobiet zazwyczaj pracuje w pozycji siedzącej, co również ma zły wpływ na stan ich mięśni. Dodatkowo brak ruchu, siedzący tryb życia zdecydowanie pogarsza sprawę. Na całe szczęście możemy temu zaradzić. Są specjalne ćwiczenia na wysiłkowe nietrzymanie moczu. Możemy je robić prawie że w każdym miejscu a także o każdej porze dnia. Najłatwiej jest zacząć w łazience podczas oddawania moczu. Możemy na zmianę oddawać mocz a także hamować jego strumień poprzez zaciskanie mięśni. Leżąc, stojąc czy siedząc też możemy ćwiczyć wyżej wymienione mięśnie. Powinno się zaciskać je i naprzemiennie rozluźniać w paru powtórzeniach, najlepiej kilka razy w ciągu dnia. Przy takich ćwiczeniach trzeba mieć na uwadze, ażeby nie napinać mięśni pośladkowych a także mięśni brzucha. Z wiekiem albo po porodzie dziewczyny doświadczają też takie coś jak wysiłkowe nietrzymanie moczu oraz wypadanie pochwy. Na te dolegliwości pomagają ćwiczenia mięśni Kegla a oprócz tego zdecydowanie bardziej aktywny tryb życia. W razie wątpliwości możemy przejść się do odpowiedniego specjalisty najlepiej lekarza ginekologa po radę. Takie ćwiczenia pomogą zniwelować problemy zdrowotne a oprócz tego znacznie poprawią jakość naszego życia seksualnego.