Dieta która przeznaczona jest na przyrost masy mięśniowej bazuje przede wszystkim na wysokiej zawartości białka.

Kulturystyka a także rzeźbienie sylwetki to coraz popularniejsze w gronie Polaków tematy. Intrygują się nimi nie tylko panowie, których interesuje nabranie imponującej muskulatury oraz siły, niemniej jednak również panie, które chcą nie tylko lepiej się prezentować, ale nabrać siły oraz więcej zdrowia, które będą mogły pomóc im w życiu. Dieta na zwiększenie masy mięśniowej bazuje głównie na wysokiej zawartości białka, które jest głównym budulcem naszych mięśni.

Bardzo często obalany jest mit, że dieta służąca rozbudowaniu muskulatury musi bazować na mięsie oraz produktach odzwierzęcych, a coraz częściej mówią o cennych korzyściach płynących z budowania przyrostu masy mięśniowej na białku roślinny. Tuż obok różnego typu odżywek na bazie serwatki, do niedawna bezkonkurencyjnych na rynku odżywek białkowych, bardzo często pojawiają się odżywki przygotowane na bazie protein sojowych, białka groszku, brązowego ryżu czy białka konopnego. Dlatego w momencie gdy rozmyślamy nad dietą zwiększającą przyrost masy mięśniowej, na pewno warto rozważyć wprowadzenie do diety odpowiednio dobranej odżywki białkowej. Występują one w przeróżnych wersjach smakowych, głównie słodkich do przygotowania koktajli – takich jak truskawkowy, bananowy czy czekoladowy itp. Tego typu koktajle można stworzyć na bazie wody, mleka roślinnego czy krowiego.

Oprócz odżywki trzeba pamiętać, że dieta zwiększająca przyrost mięśni głównie będzie bazowała na produktach pełnowartościowych o wysokiej zawartości białka, takich jak: jaja, ryż, tofu, rośliny strączkowe, rośliny, chude mięso, produkty takie jak quinoa – która nazywana jest także komosą ryżową – a także amarantus. Ponadto, w celu zwiększenia przyrostu masy mięśniowej konieczny jest dokładny plan treningowy, który pomoże nam osiągnąć wymarzoną figurę. By ćwiczenia takie móc wykonywać, ważne będzie również dołączenie do naszej diety pełnowartościowych węglowodanów. Najlepszymi ich źródłami będą wszelkie wyroby zbożowe tj. owsianka, brązowy ryż, wszelakiego rodzaju kasze i pełnoziarnisty chleb.

Węglowodany są potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania ludzkiego organizmu, a diety które bazowały na wykluczeniu z codziennej diety węglowodanów powolutku odchodzą w zapomnienie, ponieważ nie są efektywne, kiedy zależy nam na długofalowych efektach i jak najlepszym zdrowiu. Poprzez to istotne dla zwiększenia przyrostu masy mięśniowej jest włączenie do swojej diety bardzo dużych ilości zarówno pełnowartościowego białka – a zatem takiego, które zawiera komplet aminokwasów potrzebnych dla właściwego funkcjonowania ludzkiego organizmu – przy dietach roślinnych, takowych jak dieta wegańska, należy zwrócić wyjątkową uwagę na komplet takich aminokwasów – ale również węglowodanów pełnowartościowych. Nie będziemy mogli pominąć przy tym minimalnych ilości tłuszczy, które warto czerpać z oliwy z oliwek, awokado czy orzechów.

Istotnym składnikiem przy diecie na przyrost masy mięśniowej jest błonnik, który zadba o zbilansowane trawienie. Z całą pewnością wszelkie wysiłki dotyczące diety przyniosą rezultaty dopiero, kiedy połączy się je z właściwymi i regularnymi ćwiczeniami siłowymi.

Autor: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/trening-na-mase-wedlug-krzysztofa-piekarczyka/