Plusem reklamy na Facebooku jest nie tylko jej duży zasięg, niemniej jednak też możliwość szczegółowego targetowania działań marketingowych.

Facebook to najbardziej popularny portal społecznościowy na całym świecie. Dzięki tak ogromnej ilości użytkowników tego portalu a także powszechnej jego znajomości stał się wyjątkowo skutecznym narzędziem marketingu. Liczba użytkowników dobiegająca do dwóch miliardów całej kuli ziemskiej powoduje, że zwłaszcza dla globalnych branż jest wyjątkowo wartościowym nośnikiem reklamowym. Plusem promocji na Facebooku jest nie tylko jej duży zasięg, niemniej jednak także sposobność dokładnego selekcjonowania działań marketingowych. Fachowcy od spraw marketingu mają do swojej dyspozycji całe mnóstwo informacji, takich jak płeć,miejsce zamieszkania,wiek lub zainteresowania, dzięki czemu mogą nakierować daną reklamę do dokładnie określonej grupy targetowanej. Ale reklama to jedno, a jej skuteczność to drugie. W przypadku portal Facebook by zbadać, czy i jak odbiorca zareagował na naszą reklamę niezbędny jest tzw, piksel Facebooka. Jest to nic innego jak kod java script, który pobiera się z panelu na Facebooku. Dla wielu ludzi promocja na Facebooku oraz piksel Facebooka to coś nowego i stąd częstokroć szukana jest informacja, jak zainstalować piksel Facebooka? Wbrew pozorom nie jest to niełatwe do zrobienia i polega na wklejeniu fragmentu skryptu java script który pobrany jest z menadżera reklam do sekcji head w witrynie, na którą kierowana jest reklama. Dzięki pikselowi Facebooka możliwe jest sprawdzenie efektywności naszej reklamy oraz pomiar konwersji leadów.