Oczywistym jest, że miliardy osób na całym świecie, ma własne konta na Facebooku, Snapchacie.

Social media odgrywają aktualnie dużą rolę w reklamowaniu korporacji. Oczywistym jest, że masa osób na całym świecie, ma swoje konta na Instagramie, Tweetterze. Ze względu na to codziennie docierają do nich wszelakiego rodzaju dane o nowo stworzonych markach, które oprócz telewizji, szeroko promują się w globalnej sieci internet, a więc właśnie w social mediach. Skupmy się więc na Facebooku.

Jeżeli jesteśmy właścicielami firmy i zamierzamy promować ją akurat w tego typu miejscu, musimy pamiętać o stworzeniu strony, która zwie się fanpagem. Na czym więc opiera się prowadzenie fanpage? Otóż strona ta, prowadzona jest głównie w celu stałego połączenia z konsumentami, czyli tak zwanymi fanami. Rozchodzi się głównie o to, by każdego dnia kontaktować się z nimi i zachęcać do dyskusji, poprzez co oddziaływać będzie to na poszerzenie zasięgów własnych postów, a zatem, będziemy mieli sposobność dotarcia do szerszego zespołu odbiorców, którzy mogą w przyszłości okazać się naszymi kontrahentami. W jaki sposób zatem zwiększa się wyżej wspomniane statystyki? Otóż np., jeżeli posiadacie spółkę, która zajmuje się handlem butów, możecie na przykład wrzucić na fanpage zdjęcie 2ch różnych par butów i zadać pytanie „Które podobają Wam się mocniej?”

Wówczas jednostki, które obserwują nasz fanpage, będą pod postem zamieszczać swoje odpowiedzi, poprzez co znajomi tych osób, będą mogli zobaczyć to na ich tablicy, a zatem, do nich także dotrze informacja o tym fanpage’u. Co ważne, jeżeli zdecydujemy się na prowadzenie fanpage firmy, obowiązkowo musimy posiadać na względzie, że jego prowadzenie wymagać będzie zwłaszcza systematyczności. Warto pamiętać o tym, że podstawą powodzenia, jest dążenie do nieustającego kontaktu z fanami naszej strony, tak żeby nie dać im pozbyć się z pamięci. Bardzo istotną kwestią, jeżeli chodzi o kierowanie fanpagu, jest nakłanianie do reakcji swoich klientów nie tylko pod względem wypowiadania się o rzeczach, które posiadamy w swojej ofercie sprzedażowej, ale także np. będziemy mogli wrzucić adres www do pewnej piosenki i życzyć swoim obserwującym dobrego dnia, lub przykładowo wrzucić zdjęcie plaży i nakłonić obserwujących, by zaczęli oznaczać pod fotografią osobę, którą chcieliby zabrać w tego typu miejsce.

Niewątpliwie prócz bezpłatnych form powiększania statystyk oraz docierania do nowych osób, właściciele Facebooka umożliwiają nam promowanie naszej witryny za opłatą. Wystarczy, iż odpowiednio ustawimy parametry naszej reklamy, i jej targetowaną grupę i może się okazać, że trafimy do grupy osób które będą żywo zainteresowane naszymi towarami. Musimy pamiętać o tym, że wszystko co robimy, wymaga od nas systematyczności. Facebook, to platforma która daje faktycznie wiele możliwości, w związku z czym należy zgłębić wiedzę w tym temacie i pozyskiwać z jej pomocą nowych nabywców.

Źródło: prowadzenie fanpage firmowego